I

As you probably know, Norway is a big nation of wool and knitwear. We up here in north depends on this knitwear every winter as the weather gets cold, and I mean V-E-R-Y cold. So I must say I swear to wool every winter, it never lets me down. It keeps me warm year after year.

I found this great website called www.fashionbyfeelings.com, as of right now they are having this campaign called “Find fashion by feeling” and it is all about wool. Now, I use loads of different fabrics in my design, but I do forget about knitting too often, I forget how much fun it is to actually knit! So I had to do a post on this site, because they are brilliant! On this site you can upload your streetstyle photo wearing at least ONE garnment made of wool, when you’ve done that you can choose one of the twelve categories you want to upload this photo into. Since its “Find fashion by feelings” I would recomend you try to place your picture into one of the categories you feel suits the expression in the best. When all of that is done people can vote on your picture. The person with the most “love” on their picture will be in the running to win a $12 000 trip to Australia. Now would’nt that be something?

The other brilliant thing is that you cant show the world all of your amazing home made knitwear, or show off knitwear that you are proud of, like myself, in my photo I’m wearing a wool sweater, which I have inherited from my mummy, its one of the first wool sweaters she got when we arrived here in Norway in 92. So this sweater is near and dear to my heart!

So…I uploaded a look, and please do vote for me HERE!

I hope you get inspired to upload a photo too! (and if you do please send me the link so I can vote for you)

 

 

NORSK/NORWEGIAN:
Som dere sikkert vet, er Norge en stor nasjon av ull og strikkevarer. Vi her oppe i nord er avhengig av dette strikketøyet hver vinter, ettersom været blir kaldt, og jeg mener VELDIG kaldt. Så jeg må si jeg sverger til ull hver vinter, det skuffer meg aldri. Det holder meg varm år etter år.
Jeg fant dette flotte nettsted kalt www.fashionbyfeelings.com, som har denne kampanjen som heter “Finn mote med følelse” og det handler om ull. Nå bruker jeg masse forskjellige stoffer i design, men jeg glemmer strikking altfor ofte! Jeg har nesten glemt hvor gøy det faktisk er å strikke! Så jeg måtte gjøre et innlegg om dette nettstedet, fordi de briljante! På dette nettstedet kan du laste opp ditt streetstyle bilde iført minst ETT plagg laget av ull, når du har gjort at du kan velge en av de tolv kategoriene du ønsker å laste opp dette bildet i. Siden stedet heter “Finn mote med følelser:” vil jeg anbefale at du prøver å plassere bildet i en av kategoriene du føler passer uttrykket i bildet best. Når alt dette er gjort, kan folk stemme på bildet ditt. Den personen med den mest “love” på bildet deres vil være med i trekningen å vinne en tur til Australia verdt 21000 dollar. Ville ikke det være noe?
Den andre geniale tingen er at du kan vise verden alle dine fantastiske hjemmelagde strikkeplagg, eller vise frem strikkeplagg du er stolt av, som jeg har gjort, på bilde mitt har jeg på meg en ullgenser, som jeg har arvet fra mammaen min , det  var en av de første ull gensere hun fikk da vi kom hit i Norge i 92. Så denne genseren meg kjært og nært.
Så … Jeg lastet opp et bilde, så vær så snill å stem på meg her

Jeg håper du får inspirasjon til å laste opp et bilde også! (og hvis du gjør det så husk å send meg en link så skal jeg stemme på deg)

 

One thought on “I

Comment

